بیدمشک

شمیمی از عالم فراخاکی

بیدمشک

شمیمی از عالم فراخاکی

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

Unknown

پنجشنبه, ۳ اسفند ۱۳۸۵، ۰۷:۳۲ ق.ظ
ای سلیمان در میان زاغ و بازحلم حق شو با همه مرغان بسازمرغ جبری را زبان جبر گومرغ پر اشکسته را از صبر گوده زکات روی خوب ای خوبروشرح جان شرحه شرحه بازگوکز کرشمه غمزه غمازه ایبر دلم بنهاده داغ تازه ایشرح گل بگذار از بهر خداشرح بلبل گو که شد از گل جدا استاد ما می فرمود این مطلب که حافظ فرموده : «جرس فریاد می دارد که بربندید محملها »این همیشه جاری و ساری است . یعنی دیده ها باید به تعبیر قرآن عبرت بین باشد . من می گویم نه تنها چشمها که گوشها هم باید عبرت شنو باشد . مسافر غریب یک مصرع نوشته بود : ده زکات خوب ای خوب رو .. این جمله یک شبم را بارانی نمود . شما چه ا از ابیات برداشت می کنید . نه اینکه برایم تفسیر بنویسید بلکه به آن حالتی که دارید و به آن می خورد را بگویید.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۵/۱۲/۰۳
حسین غفاری

نظرات  (۳)

سلام
...
متشکرم
سلام عزیز دل برادر. اینکه شما مترصد بهانه ای هستید تا شبی را بارانی سپری نمایید .اظهر من الشمس است و توفیق الهی.قدر بدانید.واما در مورد این مصرع:
اوج نیاز و استحقاق عاشقی که زکات شامل او شود از یک سو و از سوی دیگر استغنای محبوب و تمایلش بر دادن زکات تجلی دایر بر همان است که فرمود من کنزی بودم که میل به ظهور داشتم و...
همین!
این شعر (ده زکات روی خوب ای خوبرو) رو که حتما با صدای استاد ناظری شنیدید واسه من همه چیزه.با همه وجود حسش می کنم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی