بیدمشک

شمیمی از عالم فراخاکی

بیدمشک

شمیمی از عالم فراخاکی

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

غدیریه 5

پنجشنبه, ۱۵ تیر ۱۴۰۲، ۰۷:۵۰ ب.ظ

وارث غدیر

 

حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی صل الله علیه و آله و سلم داستان غدیر را تنها در همان جغرافیا و در قالب همان زمان خلاصه نکرده بلکه با اعلان حضرت علی بن ابیطالب، امیرالمؤمنین علیه السلام به عنوان جانشین خود هم همان زمان را مدیریت و همان جغرافیا را پوشش داد و هم با اعلان امامانی که از صُلب اویند تداوم زمانی طولانی مدتی را رقم زد:

«هان که من پیامبرم و علی وصی من است، هان مردمان! من رسولم و علی امام و وصی پس از من است و پس از او امامان، فرزندان اویند. آگاه باشید من والد آنان و ایشان از صلب اویند.»

و سپس به آخرین وارث غدیر اشاره می کنند و می فرمایند:

 أَلا إِنَّ خاتَمَ الْأَئِمَةِ مِنَّا الْقائِمَ الْمَهْدِىَّ. أَلا إِنَّهُ الظّاهِرُ عَلَى‏الدِّینِ

 آگاه باشید همانا آخرین امام، قائم مهدی از ماست. هان ! او بر تمامی ادیان چیره خواهد بود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی